حوزه‌هاي مختلف استخدام همراه اول

شركت همراه اول، اولين اپراتور تلفن همراه در كشور ما است. اين اپراتور روز به روز در حال توسعه است و خدمات و فناوري‌هاي جديدي عرضه مي‌كند. توسعه‌ي هر سازماني در وهله‌ي اول، نيازمند استخدام نيروي انساني است.  با توجه به اينكه فعاليت اصلي اين شركت در زمينه‌ي خدمات مخابراتي تلفن همراه است، اكثر فرصت‌هاي شغلي همراه اول، در حوزه‌هاي مخابرات و IT قرار دارند. با اين حال، چنين سازمان بزرگي كه يك رقيب بسيار قوي به نام ايرانسل دارد، داراي فرصت‌هاي شغلي متعدد در حوزه‌هاي متنوع ديگري نيز مي‌باشد.

به دليل اعتباري كه اين سازمان دارد، رقابت بين كارجويان براي تصاحب فرصت‌هاي شغلي در همراه اول، شديد است. اين سازمان نيز فيلترهاي سخت‌گيرانه‌اي براي استخدام شايسته‌ترين نيروها دارد.

در اين مقاله، پس از معرفي مختصر شركت همراه اول، به شما خواهيم گفت كه چه فرصت‌هاي شغلي در اين سازمان وجود دارد. سپس در رابطه با شرايط استخدام همراه اول صحبت خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

آشنايي با همراه اول

شركت ارتباطات سيار ايران همراه اول، به عنوان زيرمجموعه‌اي از شركت مخابرات، در سال ۱۳۷۲ تأسيس شد و پس از يك سال، اولين شبكه‌ي مخابرات تلفن همراه در كشور را راه‌اندازي كرد. بعدها با خصوصي شدن شركت مخابرات ايران، همراه اول نيز خصوصي شد و بخشي از سهامش را وارد بورس كرد.

در حال حاضر، شركت همراه اول، بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه در منطقه‌ي خاورميانه و يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي ايران از نظر سودآوري و ارزش بازار است.

فرصت‌هاي شغلي مختلف در همراه اول

حوزه‌ي توسعه‌ي كسب و كار

همراه اول براي اينكه بتواند با اپراتورهاي ديگر، به خصوص ايرانسل رقابت كند و بازار خودش را حفظ نمايد، به ارائه‌ي خدمات و محصولات جديد و نوآورانه به مشتريانش نياز دارد. به همين دليل، در حوزه‌هايي مثل نوآوري و كسب و كار و نيز، كسب و كار سازماني، نيروي انساني تازه نفس، جذب مي‌كند.

طراحي و توسعه‌ي محصول 

تعداد زيادي از فرصت‌هاي استخدام همراه اول در حوزه‌ي كسب و كار، مربوط به جايگاه‌هاي شغلي مرتبط با طراحي و توسعه‌ي محصول است. محصولات همراه اول، معمولا محصولات نرم‌افزاري هستند.

منظور از توسعه‌ي محصول، فرآيند تصور، خلق و توسعه‌ و به روزرساني محصولاتي است كه مشكلات كاربران يا يك نياز ويژه در بازار را برطرف مي‌كنند.

طراحي صنعتي محصول، حرفه‌اي است كه در آن، محصولاتي براي استفاده‌ي توده‌ي عظيمي از مردم، طراحي مي‌شوند. طراحان محصول نه‌تنها به ظاهر محصول توجه دارند، بلكه عملكرد و نحوه‌ي ساخت آن و نهايتا، ارزش و تجربه‌اي كه براي كاربران فرآهم مي‌آورد را نيز مورد توجه قرار مي‌دهند.

طراحي محصول پنج مرحله‌ي مهم دارد:

  • به جاي كاربران فكر كردن
  • تعريف مسئله
  • ايده‌پردازي محصول
  • ساخت يك نمونه‌ي اوليه
  • آزمايش محصول

كساني كه در طراحي، تصويرسازي، Sketch و Invision مهارت دارند، مي‌توانند به عنوان طراح محصول در همراه اول، مشغول به كار شوند. داشتن يك مدرك تحصيلي ليسانس در رشته‌هايي مثل طراحي گرافيك و طراحي صنعتي شانس شما را براي رسيدن به اين جايگاه شغلي، به طور قابل توجهي بالا مي‌برد.

تدوين نقشه راه فناوري 

سازماني مثل همراه اول كه پيوسته در حال رشد است، بايد به طور مداوم، خدمات و محصولات جديدي را وارد بازار كند، كه توانايي رقابت با سازمان‌هايي مثل ايرانسل و رايتل را داشته باشد.

بنابراين، چنين سازماني نيازمند تغيير پيوسته در پرسنل، مديريت جريان كار، سرمايه‌گذاري و مديريت سرمايه، فناوري‌ها و … است تا بتواند جوابگوي نيازهاي مشتريان باشد كه روز به روز در حال تغيير و تحول هستند.

نقشه‌ي راه تكنولوژي، يك تصوير، يك سند يا يك نمودار است كه مسير تغيير فناوري يك سازمان مطابق با نيازهاي پيشبيني شده‌ي مشتريان را نشان مي‌دهد. نقشه راه فناوري به مديران كسب و كارها كمك مي‌كند تا استراتژي‌هاي كوتاه مدت و بلند مدت خود را تعيين كنند و سازمان را به سمت فناوري‌هايي هدايت كنند كه در آينده، براي آن سازمان، سودآور خواهند بود.

فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مديريت صنعتي، مديريت اجرايي، مهندسي صنايع يا مديريت كسب و كار در مقطع كارشناسي ارشد مي‌توانند براي آگهي‌هاي استخدام همراه اول به منظور كمك به تدوين نقشه‌ي راه فناوري اين اپراتور تلفن همراه، رزومه ارسال كنند. از جمله مهارت‌هاي لازم براي اين شغل مي‌توان به تحليل روند، سرچ عميق (deep search)، سناريوسازي و تسلط به مجموعه‌ي مايكروسافت آفيس اشاره كرد.

طراحي UI/UX

شغل‌هاي طراحي رابط كاربري (user interface) و طراحي تجربه‌ي كاربري (user experience) نيز در حوزه‌ي توسعه‌ي كسب و كار قرار مي‌گيرند و به توسعه‌ي محصولات نرم‌افزاري و ارائه‌ي خدمات ديجيتالي به مشتريان، كمك مي‌كنند.

اين طراحان، در همكاري با مديران و طراحان محصول، به گردآوري اطلاعات در رابطه با نيازمندي‌هاي مشتريان كمك مي‌كنند و طرح‌هايي براي رابط كاربري و تجربه‌ي كاربري محصولات نرم‌افزاري و تحت وب همراه اول، ارائه مي‌دهند. هدف از طراحي UI/UX تهيه‌ي محصولي است كه مشتريان بتوانند به راحتي از آن استفاده كنند.

حداقل مدرك ليسانس در رشته‌هاي طراحي گرافيك، طراحي صنعتي يا ديگر رشته‌هاي مرتبط و مهارت در كار كردن با ابزارهاي طراحي گرافيكي مثل فتوشاپ و آشنايي با ابزارهاي وايرفريمينگ از ضرورت‌هاي استخدام شدن به عنوان طراح UI/UX در همراه اول هستند.

برنامه‌ريزي استراتژيك

برنامه‌ريزي استراتژيك عبارت است از فرايند مستندسازي و جهت‌دهي به يك كسب و كار از طريق ارزيابي اينكه وضعيت كنوني سازمان چگونه است و در چه جهتي حركت مي‌كند.

۷ مؤلفه‌ي اصلي برنامه‌ريزي استراتزيك عبارتند از:

  • تعريف دورنماي كسب و كار
  • تعريف مأموريت كسب و كار
  • ارزش‌هاي اصلي سازمان
  • تحليل نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت‌ها و تهديدهاي كسب و كار
  • اهداف بلند-مدت
  • اهداف سالانه
  • طرح‌ريزي عمليات

فارغ‌التحصيلان مقاطع ليسانس يا فوق ليسانس رشته‌هاي مديريت كسب و كار، مهندسي صنايع و گرايش‌هاي مختلف مديريت مي‌توانند براي آگهي‌هاي استخدام همراه اول در جايگاه شغلي كارشناس برنامه‌ريزي استراتژيك، رزومه بفرستند.

مديريت تغييرات

مديريت تغييرات به عنوان روش‌هايي براي اعمال تغييرات در فرآيندهاي داخلي و خارجي سازمان‌ها تعريف مي‌شود. مديريت تغييرات مي‌تواند شامل آماده‌سازي و پشتيباني از كاركنان، تعيين گام‌هاي ضروري براي تغيير و نظارت بر فعاليت هاي قبل و بعد از تغيير به منظور اجراي موفقيت آميز تغيير باشد.

همراه اول همانند هر شركت فعال در حوزه‌ي در حال رشد فناوري، نيازمند تغييرات مداومي در فرايندهاي داخلي و خارجي خودش مي‌باشد تا بتواند در رقابت باقي بماند. البته، هر تغيير قابل توجهي در يك سازمان، با چالش‌هايي همراه است. اين تغييرات معمولا نيازمند سطح بالايي از همكاري است و ممكن است تمامي واحدهاي يك سازمان را در بر گيرد.

فارغ‌التحصيلان گرايش‌هاي مختلف مديريت، آي تي، مديريت كسب و كار و تحول ديجيتال در مقطع فوق ليسانس مي‌توانند براي آگهي‌هاي استخدام مديريت تغييرات در شركت همراه اول، رزومه ارسال كنند.

اسكرام مستر

پروژه‌هاي آي تي و توسعه‌ي نرم‌افزار، براي اينكه به درستي پيش بروند و با شكست مواجه نشوند، بايد مطابق با يك اسكرام پيش بروند كه طراحي آن به عهده‌ي اسكرام مستر است. در واقع، اسكرام يك روش توسعه‌ي چاپك است كه بر اساس فرآيندهاي چرخه‌اي و افزايشي، در پروژه‌هاي توسعه‌ي نرم‌افزار و آي تي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رويكرد اسكرام، يك رويكرد انعطاف‌پذير، سريع و مؤثر است كه شركت‌هايي مثل همراه اول كه در حوزه‌ي فناوري فعاليت دارند، مي‌توانند به خوبي از آن استفاده كنند.

براي استخدام شدن به عنوان اسكرام مستر، تحصيل در رشته‌هايي مثل مديريت كسب و كار، مهندسي صنايع و ديگر رشته‌هايي كه با توسعه‌ي كسب و كار مرتبط هستند، مي‌تواند به شما كمك كند.

ديگر فرصت‌هاي استخدام همراه اول در حوزه‌ي توسعه‌ي كسب و كار

  • طراح ارشد رابط كاربري
  • كارشناس مديريت دانش
  • كارشناس توسعه‌ي سازمان
  • كارشناس معماري سازماني
  • كارشناس كنترل پروژه
  • مدير پروژه
  • كارشناس سبد پروژه‌هاي راهبردي
  • كارشناس نظرسنجي
  • كارشناس مطالعات راهبرد
  • و …

حوزه‌ي فناوري اطلاعات

عملكرد اصلي همراه اول به عنوان يك اپراتور شبكه‌ي تلفن همراه در حوزه‌هاي مخابرات و فناوري اطلاعات است. به همين دليل، فرصت‌هاي شغلي متعددي براي فارغ‌التحصيلان شاخه‌هاي مختلف مهندسي كامپيوتر، شامل مهندسي سخت‌افزار، مهندسي نرم‌افزار و گرايش‌هاي مختلف رشته‌ي آي تي در همراه اول وجود دارد. همچنين، فارغ التحصيلان رشته‌ي برق، به ويژه گرايش مخابرات، مي‌توانند در همراه اول، مشغول به كار شوند.

برنامه‌نويس

همراه اول نيز همانند هر شركت فعال در حوزه‌ي فناوري، به شدت به استخدام برنامه‌نويس براي كارهاي مختلف مثل طراحي وب، توسعه‌ي نرم‌‌‌افزارهاي مختلف، توسعه‌ي اپليكيشن موبايل، برنامه‌نويسي سيستم‌هاي شبكه، امنيت شبكه و … نياز دارد.

از جمله فرصت‌هاي استخدام همراه اول براي برنامه‌نويسان مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • برنامه‌نويس اندرويد
  • برنامه‌نويس بكند
  • برنامه‌نويس EPR
  • برنامه‌نويس iOS
  • برنامه‌نويس فرانت-اند
  • توسعه‌دهنده‌ي وب
  • كارشناس برنامه‌ريزي و تحليل داده
  • كارشناس تحليل داده براي وفاداري مشتريان
  • كارشناس تحليل داده مشتريان
  • متخصص مديريت فرايند
  • و …

پشتيبان پرتال

بسياري از شركت‌هاي فعال در حوزه‌ي فناوري براي خدمات رساني به مشتريان خود نياز به پرتال دارند. گاهي اوقات، كاربران در استفاده از پرتال با مشكل مواجه مي‌شوند و نياز به كمك كارشناسان پشتيبان پرتال دارند. فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مهندسي نرم‌افزار و مهندسي آي تي كه با برنامه‌نويسي وب آشنايي داشته باشند، مي‌توانند براي آگهي‌هاي استخدام همراه اول در جايگاه شغلي پشتيبان پرتال، رزومه بفرستند.

كارشناس طراحي شبكه

يك شركت مخابراتي مثل همراه اول نيازمند شبكه‌هاي مختلفي مثل شبكه‌هاي Core است. فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي الكترونيك، مخابرات و IT مي‌توانند براي آگهي‌هاي استخدام طراح شبكه در همراه اول رزومه ارسال كنند.

مديريت خدمات فناوري

كار اصلي همراه اول به عنوان يك اپراتور تلفن همراه، ارائه‌ي خدمات فناوري اطلاعات به مشتريانش مي‌باشد. سازمان بايد نيازهاي مشتريانش را بداند و بتواند به آسان‌ترين شكل ممكن خدمات فناوري را در اختيار آن‌ها قرار دهد. كار مدير خدمات فناوري اين است كه اين نيازها را بشناسد و در رابطه با نوع سرويس‌هايي كه قرار است به مشتريان ارائه شود و نحوه‌ي ارائه‌ي آن‌ها به مشتريان، تصميم‌گيري كند.

فارغ التحصيلان رشته‌ي IT در مقطع ليسانس مي‌توانند رزومه‌ي خود را براي آگهي‌هاي استخدام همراه اول در اين عنوان شغلي، بفرستند.

كارشناس بهينه‌سازي شبكه‌ي راديويي

اساس كار شبكه‌هاي موبايل، مخابره‌ي امواج راديويي است. انتقال و دريافت امواج راديويي توسط دكل‌هاي مخابراتي نياز به مصرف انرژي بالايي دارد و بايد اين دكل‌ها در مكان‌هاي خاصي قرار بگيرند و به صورتي بهينه‌سازي شوند كه كمترين انرژي ممكن براي متصل نگه داشتن آن‌ها به هم ديگر و حفظ يكپارچگي شبكه‌ي موبايل، مصرف شوند. اين كار نيازمند تخصصي ويژه به نام بهينه‌سازي شبكه‌ي راديويي و يكي از بيشترين نيازهاي اپراتورهاي تلفن همراه در حال گسترش است. تعداد زيادي فرصت استخدام همراه اول براي فارغ‌التحصيلان مهندسي برق و الكترونيك، به ويژه گرايش مخابرات، به عنوان كارشناس بهينه‌سازي شبكه‌ي راديويي وجود دارد.

كارشناس تست تجهيزات شبكه

اپراتورهاي موبايل بايد بتوانند به صورت بي‌وقفه و بدون كمترين قطعي، به مشتريان خود، خدمات‌رساني كنند. بنابراين، بايد مدام تجهيزات و سيستم‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري شبكه‌هاي خود را تست كنند تا از كارايي آن‌ها مطمئن شوند و در صورت كوچكترين اشكالي، سريعا آن را برطرف نمايند. فرصت‌هاي شغلي زيادي در همراه اول براي فارغ‌التحصيلان رشته‌ي IT، به ويژه كساني كه در گرايش شبكه، تحصيل كرده‌اند، براي كار كردن به عنوان كارشناس تست تجهيزات شبكه وجود دارد.

كارشناس برق قدرت

تمامي سيستم‌هاي مخابراتي به وسيله‌ي برق كار مي‌كنند و اين سيستم‌ها بايد داراي UPS و تجهيزات ديگري براي مديريت برق به منظور سرويس‌دهي پيوسته به مشتريان باشند. به همين دليل، يكي از پرتكرارترين آگهي‌هاي استخدام همراه اول، مربوط به جايگاه كارشناس برق قدرت است. همراه اول از فارغ‌التحصيلان رشته‌ي مهندسي برق گرايش برق قدرت در مقطع ليسانس و بالاتر، دعوت مي‌كند تا براي فرصت‌هاي شغلي كارشناس برق قدرت، رزومه بفرستند.

ديگر فرصت‌هاي استخدام همراه اول در حوزه‌ي فناوري اطلاعات و ارتباطات

  • كارشناس پياده‌سازي فني محصولات
  • كارشناس مديريت مشكلات سرويس
  • كارشناس امور هماهنگي پارامترهاي كمي و كيفي شبكه
  • كارشناس پشتيباني سيستم Mediation
  • كارشناس شبيه‌سازي محيطي
  • كارشناس پشتيباني سوييچينگ داده شبكه‌ي سيار
  • كارشناس طراحي و پياده‌سازي ديوايس‌ها
  • كارشناس زيرسيستم‌هاي پسيو
  • كارشناس امنيت سامانه‌هاي اطلاعاتي
  • مديريت خدمات زيرساختي و ابري

حوزه‌ي بازاريابي و فروش

با توجه به وجود چندين رقيب مثل ايرانسل و رايتل، اپراتور همراه اول بايد بتواند علاوه بر حوزه‌هاي فني، در حوزه‌ي بازاريابي و فروش نيز سرمايه‌گذاري كند تا از رقابت خارج نشود. رقيب اصلي اين شركت، يعني ايرانسل، استراتژي‌هاي بازاريابي و فروش بسيار قدرتمندي دارد و از طريق طرح‌هاي مختلف، مشتركين بيشتري را به خودش جلب مي‌كند. بنابراين، همراه اول نيز دست به كار شده است و آگهي‌هاي شغلي متعددي در حوزه‌ي بازاريابي و فروش منتشر مي كند. در زير، بعضي از جايگاه‌هاي شغلي همراه اول در حوزه‌ي بازاريابي و فروش را به شما معرفي مي‌كنيم.

كارشناس و كارشناس ارشد ديجيتال ماركتينگ

با توجه به حضور گسترده‌ي مردم در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي، تمركز استراتژي‌هاي بازاريابي همراه اول روي حوزه‌ي ديجيتال ماركتينگ قرار گرفته است. كارشناس ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتالي به كسي مي‌گويند كه متخصص بازاريابي در پلتفرم‌هاي اينترنتي باشد. فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مديريت بازرگاني و مديريت كسب و كار و كساني كه با شركت در دوره‌هاي آموزشي، توانسته‌اند مدرك مهارت در ديجيتال ماركتينگ را كسب كنند يا كساني كه سابقه‌ي كار ديجيتال ماركتينگ موفق در سازمان‌هاي ديگر را داشته باشند، مي‌توانند به عنوان كارشناس ديجيتال ماركتينگ در همراه اول، استخدام شوند. خود گروه شغلي ديجيتال ماركتينگ در همراه اول شامل عناوين شغلي ديگري مثل موارد زير است:

كارشناس سئو

منظور از سئو، بهينه‌سازي موتور جستجو (Search Engine Optimization) است و به مجموعه كارهاي فني و محتوايي گفته مي‌شود كه صفحات وب را در نتايج جستجوي گوگل بالا مي‌برد. با توجه به افزايش استفاده‌ي مردم از گوگل براي جستجوي سرويس‌هاي ارتباطي مورد نياز خود، همراه اول، سرمايه‌گذاري بالايي در بخش سئو كرده است و نياز بالايي به استخدام كارشناس سئو دارد. براي قرار گرفتن در اين جايگاه شغلي در همراه اول بايد با استراتژي‌هاي مختلف سئو آشنايي داشته باشيد و داشتن يك مدرك معتبر گذراندن دوره‌ي سئو مي‌تواند شانس شما را خيلي بالا ببرد.

كارشناس توليد محتوا


همراه اول براي سئوي محتوايي نيازمند محتواي يونيك و جذاب است و اگر در توليد محتوا و نويسندگي مهارت داريد، مي‌توانيد براي آگهي‌هاي استخدام همراه اول به عنوان كارشناس توليد محتوا رزومه بفرستيد.

مدير توليد محتوا

توليد محتوا فقط محدود به توليد محتواي متني نيست و عكس‌ها، ويدئوها، تيزرهاي تبليغاتي و پادكست‌ها نيز محتواهايي محسوب مي‌شوند كه بايد توسط تيم‌هاي فعال توليد محتوا در همراه اول توليد شوند تا در استراتژي‌هاي ديجيتال ماركتينگ اين شركت، مورد استفاده قرار گيرند. كسي كه به عنوان مدير توليد محتوا استخدام مي‌شود، بايد يك يا چند تيم توليد محتوا را در همراه اول، مديريت كند. اين جايگاه شغلي تحصيلات خاصي نياز ندارد و به مهارت‌ها و سابقه‌كار وابسته است. عناوين شغلي زير نيز در حوزه‌ي توليد محتوا قرار مي‌گيرند:

  • گوينده
  • گرافيست
  • موشن گرافيست
  • كارشناس تدوين
  • كارشناس آموزش و محتوا

كارشناس ارشد شبكه‌هاي اجتماعي

يكي از مؤلفه‌هاي كليدي ديجيتال ماركتينگ، حضور فعال و مؤثر در شبكه‌هاي اجتماعي مثل اينستاگرام، تلگرام و … است. همراه اول براي اين كار نياز به استخدام كارشناس ارشد شبكه‌هاي اجتماعي دارد تا بتواند بازاريابي در شبكه‌هاي اجتماعي را تقويت كند.

مديريت شبكه‌ي فروش

براي اينكه يك سازمان بتواند درآمد داشته باشد، بازاريابي به تنهايي كافي نيست و بايد توان فروش خدمات و محصولاتش را نيز داشته باشد. فروش طرح‌هاي خدماتي دشوارتر از فروش محصولات است زيرا خدمات، محصولات فيزيكي نيستند كه مشتري بتواند آن‌ها را ببيند. بنابراين، يك اپراتور تلفن همراه كه صرفا به مشتريانش خدمات ارائه مي‌كند بايد يك شبكه‌ي فروش بسيار گسترده و قوي داشته باشد تا طراح‌هاي خدماتي‌اش فروش بروند.

هر شبكه‌ي فروش به يك مدير فروش ختم مي‌شود و مديران فروش نيز در سلسله‌مراتب بخش فروش و بازاريابي همراه اول قرار مي‌گيرند. براي اينكه بتوانيد به عنوان مدير شبكه‌ي فروش در اين سازمان معتبر استخدام شويد، بايد داراي حداقل مدرك تحصيلي ليسانس در رشته‌ي مديريت بازرگاني يا رشته‌هاي مرتبط باشيد. سابقه‌ي كار در تيم‌هاي فروش سازمان‌هاي ديگر نيز اهميت بالايي دارد.

كارشناس بررسي و تحليل بازار

همراه اول نيز همانند ساير شركت‌هاي فعال در حوزه‌ي فناوري بايد بتواند به سرعت، خدمات و محصولات جديدي به مشتريانش ارائه دهد اما پيش از ارائه‌ي يك محصول يا سرويس بايد از بازار فروش آن مطمئن شود. به همين دليل، نيازمند كارشناس بررسي و تحليل بازار است. با داشتن مدرك كارشناسي ارشد در حوزه‌هاي اقتصاد، مديريت بازرگاني، مديريت كسب و كار يا ديگر رشته‌هاي مرتبط، مي‌توانيد براي آگهي‌هاي استخدام همراه اول به عنوان كارشناس بررسي و تحليل بازار، رزومه بفرستيد.

ديگر فرصت‌هاي استخدام همراه اول در حوزه‌ي فروش و بازاريابي

  • مدير روابط عمومي
  • كارشناس روابط عمومي
  • تحليل‌گر مالي بازار
  • كارشناس تبليغات
  • كارشناس منبع‌يابي خريد

حوزه‌ي منابع انساني

سازماني به بزرگي يك اپراتور تلفن همراه كه روز به روز در حال توسعه مي‌باشد و نيروهاي جديد جذب مي‌كند، يك چارت سازمان وسيع دارد و مديريت اين چارت سازماني بر عهده‌ي بخش مديريت منابع انساني است. به دليل تعداد بالاي پرسنل همراه اول، اين شركت نياز بالايي به استخدام پرسنل مختلف در حوزه‌ي منابع انساني دارد. در زير، بعضي از فرصت‌هاي استخدام همراه اول در حوزه‌ي منابع انساني را به شما معرفي مي‌كنيم.

مدير جذب استعداد

از آن‌جايي كه اين اپراتور تلفن همراه، اهداف بزرگي دارد و سرعت گسترش آن بسيار زياد است، نياز بالايي به جذب نيروي انساني دارد. يكي از عناوين شغلي بسيار مهم در حوزه‌ي منابع انساني كه نقش مهمي در جذب پرسنل جديد دارد، مدير جذب استعداد است.

شركت‌هاي فعال در حوزه‌ي فناوري براي اينكه بتوانند در رقابت با شركت‌هاي ديگر باقي بمانند، بايد استعدادهاي برتر در حوزه‌ي فناوري را به ويژه براي بخش تحقيق و توسعه‌ي خود، جذب كنند. اين كار نيازمند يك بخش ويژه و تخصصي است كه مديريت آن بر عهده‌ي كسي كه در جايگاه مدير جذب استعداد قرار مي‌گيرد. اين جايگاه شغلي نيازمند حداقل مدرك كارشناسي در رشته‌ي مديريت منابع انساني است.

كارشناس ديجيتال‌سازي منابع انساني


همانطور كه در بالا گفتيم، شركت همراه اول يك سازمان بسيار بزرگ و با پرسنل متعدد است كه نياز به يك واحد منابع انساني بزرگ هم دارد. با اين حال، اگر واحد منابع انساني، بيش از اندازه بزرگ شود، نه تنها مديريت آن دشوار خواهد بود، بلكه از نظر اقتصادي براي سازمان، گران تمام خواهد شد.

به همين دليل، امروزه سازمان‌ها سعي مي‌كنند بخش عمده‌اي از كارهاي منابع انساني را ديجيتالي و نرم‌افزاري كنند و با استفاده از زيرساخت‌هاي شبكه در سازمان، از يك سيستم منابع انساني ديجيتالي كم هزينه و قابل نظارت بهتر، بهره‌مند شوند.

ديجيتالي‌سازي امور منابع انساني در حوزه‌ي تخصصي آي تي جاي نمي‌گيرد و تنها كسي كه داراي تخصص در حوزه ي منابع انساني باشد، مي‌توان به تيم آي تي در پياده‌سازي يك سيستم ديجيتالي منابع انساني، كمك كند.

جمع‌بندي

شركت همراه اول اولين اپراتور ارائه‌دهنده‌ي خدمات شبكه در كشور است. اين شركت، به سرعت در حال توسعه مي‌باشد و در رديف‌هاي شغلي متنوعي به نيروي انساني نياز دارد. به طور كلي، مي‌توان عناوين شغلي همراه اول را در چهار گروه توسعه‌ي كسب و كار، فناوري اطلاعات و ارتباطات، بازاريابي و فروش و منابع انساني دسته‌بندي كرد.

اين شركت براي اكثر عناوين شغلي خود كارآموز استخدام مي‌كند و با ايجاد محيطي رقابتي و سالم براي پرسنل خود، امكان پيشرفت آن‌ها از سطح كارآموزي تا بالاترين رده‌هاي شغلي مديريتي را فرآهم مي‌آورد. معمولا براي مشاغلي كه كارآموزي نيستند، بايد حداقل سه سال سابقه كار داشته باشيد تا بتوانيد عضوي از همراه اول شويد.

همراه اول براي بعضي از مشاغل، مثل مشاغل حوزه‌ي ديجيتال ماركتينگ از شما مدرك تحصيلي يا كارت پايان خدمت نمي‌خواهد اما در بعضي از گروه‌هاي شغلي، به داشتن حداقل مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس در رشته‌هاي مرتبط تأكيد دارد. همچنين در بعضي از گروه‌هاي شغلي به كارت پايان خدمت يا معافيت از خدمت وظيفه‌ي عمومي نياز است.

از جمله مزاياي كاريابي و استخدام در همراه اول مي‌توان به تهيه‌ي امكانات رفاهي، آموزشي و سلامت براي كاركنان و خانواده‌ي آن‌ها و مشاركت در كمپين حفاظت از محيط زيست اين شركت اشاره كرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.