راهنماي مختصر درباره استخدام تهران

شهر و استان تهران به خاطر مركزيت و پايتخت بودن، بازار كار بسيار خوبي در مقايسه با ساير شهرها و استان‌هاي كشور دارد و در تمامي رشته‌ها و مشاغل، فرصت‌هاي شغلي متعددي وجود دارد. بر طبق آمار به دست آمده، بيشترين بخش اشتغال و كاريابي تهران مربوط به بخش خدمات بوده و كمترين ميزان اشتغال نيز به بخش كشاورزي اختصاص پيدا مي‌كند. با بررسي تعداد آگهي‌هاي موجود در شهرهاي تهران با ساير شهرها مي‌توانيم اين طور نتيجه بگيريم كه بيش از ۷۰% كل فرصت‌هاي شغلي مربوط به شهرهاي مختلف استان و شهر تهران است. در اين مقاله، قصد داريم بر بازار كار و  استخدام 1400 تهران و شرايط جذب نيروي كار در اين شهر و استان مروري داشته باشيم و مشاغل پرتقاضا و پركاربرد را با يكديگر بررسي كنيم.

مزاياي كار در پايتخت

هرچند به طور كلي ساكنين تهران براي موقعيت‌هاي شغلي واقع در اين شهر، رزومه ارسال مي‌كنند؛ اما مزاياي كار در پايتخت ايران باعث شده بسياري از كارجويان از شهرهاي اطراف و حتي استان‌هاي مجاور مثل البرز و شهر كرج تمايل به پيدا كردن فرصت شغلي در تهران داشته باشند.

برخي از مزاياي كار و اشتغال در پايتخت عبارتند از:

  • بازار كار بهتر فرصت‌هاي شغلي بيشتر
  • تنوع  شغلي بالاتر
  • امكان پيدا كردن شغل با حقوق بالاتر
  • امكان بيشتر براي پيشرفت و ارتقاء شغلي
  • امكان پيدا كردن سريعتر كار جديد در صورت استعفا يا اخراج
  • فرصت‌هاي شغلي فريلنسينگ و پروژه‌اي بيشتر
  • فرصت‌هاي شغلي دوركاري بيشتر

بررسي آمار اشتغال و بيكاري در استان تهران

شيوع اپيدمي كرونا صدمات جبران ناپذيري به بدنه اقتصاد كشور و وضعيت اشتغال نيروي كار وارد كرده است. بسياري از استان‌ها و شهرهاي مختلف ايران با افزايش نرخ بيكاري روبرو بوده‌اند و كارجويان را براي پيدا كردن فرصت‌هاي شغلي با مشكل مواجه كرده‌اند. با اين حال، وضعيت اشتغال و بيكاري در استان بسيار مطلوب و قابل قبول بوده و حتي با كاهش نرخ بيكاري روبرو بوده‌ايم.

براساس صحبت‌ها و گزارش‌هاي استاندار تهران، در سال جاري نرخ بيكاري روندي كاهشي داشته است. براساس آخرين آمار منتشر شده توسط مركز آمار ايران، نرخ بيكاري استان تهران، برابر با ۶٫۸ درصد بوده كه در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته كه نرخ بيكاري ۱۰٫۸% بود به ميزان ۲٫۶ درصد كاهش داشته است.

  • سهم بخش كشاورزي به مراتب كمتر و حدود ۱٫۴ درصد بوده است.
  • بخش خدمات اما بيشترين اشتغال را داشته و حدود ۶۲٫۱ درصد از جمعيت فعال و نيروي كار تهران در اين حوزه مشغول به كار بوده اند.

تنوع استخدام تهران در كدام حوزه‌ها بيشتر است؟

در سايت جاب ويژن ميتوانيد با انتخاب شهرهاي تهران، در تمامي زمينه‌ها و مشاغل، موقعيت شغلي پيدا كنيد. با اين حال بازار كار و تعداد فرصت‌هاي شغلي در همه مشاغل يكسان نيست و در برخي مشاغل، آگهي‌هاي شغلي بيشتر و بهتري وجود دارد. در ادامه به برخي از مشاغل پرتقاضاو پركاربرد در آگهي‌هاي استخدام تهران اشاره مي‌كنيم:

برنامه نويس

برنامه نويسي يكي از مشاغل رو به رشد در جهان است و با توجه به ديجيتالي و آنلاين شدن كسب و كارها، تقاضا و بازار كار بسيار خوبي براي اين موقعيت شغلي وجود دارد. تمام شركت‌ها و سازمان‌هاي تهران براي انجام امور مختلف به برنامه نويس پاره وقت يا تمام وقت نياز دارند و با توجه به تجمع و تمركز سازمان‌‌ها و كسب و كارها در اين شهر، بازار كار و فرصت‌هاي كاري زيادي براي برنامه نويسان وجود دارد.

ديجيتال ماركتينگ

در حال حاضر، تحولي عظيم در نحوه مديريت كسب و كارها به وجود آمده و هر شركت و سازماني كه مي‌خواهد از قافله عقب نماند بايد تمركز زيادي بر برخي بازاريابي ديجيتال يا آنلاين خود بگذارد.

ديجيتال ماركتينگ حوزه‌اي نسبتا جديد است كه تا همين چندسال پيش زيرمجموعه‌اي از واحد بازاريابي و فروش شركت‌ها به شمار مي‌رفت؛ اما به خاطر اهميت بالاي اين حوزه، اكنون در بسياري از شركت‌ها و سازمان‌هاي تهران به عنوان بخش و واحدي جداگانه با ده‌ها كارشناس و متخصص فعاليت مي‌كند.

هدف از ديجيتال ماركتينگ، برندسازي و شناختن برند و محصولات به مشتريان، اعتمادسازي و ايجاد وفاداري در مشتري و در نهايت فروش و سودآوري بيشتر سازمان است.

مشاغل مختلفي در حوزه ديجيتال ماركتينگ وجود دارند:

كارشناس ديجيتال ماركتينگ، كارشناس سئو، كارشناس توليد محتوا، كپي رايترها، ايده‌پردازان و استراتژيست‌ها هر كدام در جنبه‌اي از اين حوزه فعاليت مي‌كنند.

طراحي گرافيك و ويديو

گرافيست‌ها هم بازار كار بسيار خوبي در تهران دارند و هر روز شمار زيادي آگهي جذب گرافيست در سايت جاب ويژن منتشر مي‌شود. بخش زيادي از اين بازار كار پرتقاضا به خاطر افزايش اهميت حوزه ديجيتال ماركتينگ است. طراحان گرافيك اگرچه در بخش‌ها و حوزه‌هاي مختلفي مثل چاپ و نشر هم مي‌توانند مشغول به كار شوند؛ اما بخش عمده‌اي از فرصت‌هاي شغلي گرافيست مربوط به حوزه ديجيتال ماركتينگ و تبليغات است.

بانكداري، حسابداري و مشاغل مالي

پايتخت بودن باعث تجمع مراكز و سازمانهاي بانكي و مالي و اقتصادي مهم در اين شهر شده است. هرچقدر در يك شهر شركت و سازمان بيشتري وجود داشته باشد به تبع آن به كارشناسان مالي و حسابدار نيز نياز بيشتري خواهد بود. همچنين وجود بانك‌هاي متعدد و دفاتر مركزي بانك‌ها در شهر تهران نيز باعث به وجود آمدن فرصت‌هاي شغلي متعددي در زمينه بانكداري شده است.

شغل حسابداري نيز از جمله مشاغل پرتقاضا در شهر تهران است و تمامي كسب و كارها و سازمان‌ها براي رسيدگي به امور مالي خود به استخدام يك يا چند حسابدار نياز دارند. هرچند سازمان‌ها و شركت‌هاي بزرگ اغلب بخشي جداگانه براي حسابداري دارند و حسابداران متعدد در قالب يك تيم مشغول به كار هستند.

نحوه جست‌وجوي فرصت‌هاي شغلي تهران

كارجويان تا همين چندسال پيش براي جستجوي كار بايد به صورت حضوري به دفاتر كاريابي مراجعه مي‌كردند يا در صفحات بي انتهاي روزنامه‌ها به دنبال آگهي استخدام مناسب مي‌گشتند. سايت جاب ويژن با هدف ارائه تسهيلات و خدمات بهتر و سريع‌تر به كارجويان و كارفرمايان ايجاد شده و در مدت فعاليتش، عملكرد بسيار درخشان و موفقي داشته است.

هرروز صدها آگهي استخدامي مربوط به استان‌هاي مختلف ايران در جاب ويژن منتشر مي‌شود. با اين حال، بخش زيادي از فرصت‌هاي كار مختص پايتخت ايران است و كارجويان براي پيدا كردن شغل مناسب و اطلاع از آگهي استخدام امروز تهران به سايت جاب ويژن مراجعه مي‌كنند.

جمع بندي

مركزيت تهران باعث تجمع سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلفي در اين شهر شده و همين موضوع، فرصت‌هاي شغلي فراواني را به وجود آورده است. بازار كار خوب پايتخت در مقايسه با ساير شهرها باعث شده برخي كارجويان براي جستجوي كار و اشتغال به اين شهر مهاجرت كنند يا به دنبال فرصت‌هاي شغلي دوركاري در تهران باشند.

در صورتي كه تخصص و مهارت خوبي داشته باشيد و رزومه كاري حرفه‌اي براي خود ساخته باشيد مي‌‌توانيد به راحتي در سايت استخدامي به جستجوي كار بگرديد و در مدت زماني كوتاه، موقعيت شغلي مناسب با حقوق و درآمد خوبي را براي خود پيدا كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.