آگهي‌هاي استخدام جديد 1400 را از دست ندهيد

پيدا كردن شغل در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌هاي گذشته كمي دشوارتر شده است. بحران كرونا و تحريم‌هاي اقتصادي دست به دست هم دادند تا اقتصاد ايران را به نابودي بكشانند. در نتيجه در سال گذشته بيش از يك ميليون نفر از بازار كار خارج شدند. بنابراين، پيدا كردن فرصت‌هاي استخدام جديد 1400  به كار سختي تبديل شده است.

خبر خوب براي كارجويان اين است كه روش‌هاي جديد و بهينه‌تري براي مرتبط ساختن كارجويان و كارفرمايان پديد آمده و جاگزين كاريابي‌هاي حضوري شده‌اند. امروزه پلتفرم‌هاي آنلاين تقريبا توانسته‌اند كاريابي‌هاي حضوري زير نظر وزارت كار را تقريبا از دور خارج كنند و نقش مهمي در اشتغال جوانان كشور داشته باشند. در اين مقاله به شما خواهيم گفت كه چگونه مي‌توانيد آگهي‌هاي استخدام جديد ۱۴۰۰ را پيدا كرده و براي آن‌ها، رزومه ارسال كنيد.

وضعيت اقتصاد و اشتغال كشور در ۱۴۰۰

سال ۱۳۹۹ يكي از سياه‌ترين سال‌هاي تاريخ كشور بود. در شرايطي كه بحران كرونا بسياري از كسب‌وكارها را به تعطيلي كشاند و ضربات سنگيني بر پيكره‌ي نيمه‌جان اقتصاد ايران وارد كرد، نوسانات ارزش پول ملي كار را براي توسعه‌ي كسب‌وكارها و حتي حفظ وضع موجود، بسيار دشوار كرده بود. تحريم‌هاي اقتصادي نيز تمام شريان‌هاي مالي به خارج از كشور را قطع كرده و مانع صادرات و واردات بودند. همه‌ي اين عوامل دست به دست هم دادند تا بيش از ۱ ميليون نفر از بازار كار ايران خارج شوند و بيكاري در جامعه بيداد كند.

با اين حال، در سال ۱۴۰۰ با كاهش شدت بحران كرونا و كاهش تعطيلي‌هاي كسب‌وكارها و نيز تغييرات سياسي كه در كشور ايجاد شده، كمي رونق اقتصادي ايجاد و كمي از مشكل بيكاري، كاسته شده است.

آمار استخدام ايران در سال 1400

گزارش‌ها حاكي از آن است كه خوشبختانه آمار استخدام جديد ۱۴۰۰ تا اينجاي سال از وضعيت مطلوبي برحوردار بوده و بيش از ۷۰۰ هزار نفر به بازار كار بازگشته‌اند. رسيدن نرخ مشاركت اقتصادي از ۴۰/۹ درصد در زمستان ۱۳۹۹ به ۴۱/۴ درصد در بهار امسال، خبر خوبي است كه مي‌تواند حاكي از اميدواري به تحقق چهار عامل فوق باشد. همچنين، ميزان مشاركت اقتصادي در بخش كشاورزي كاهش يافته و سهم بخش‌هاي خدمات و صنعت از نيروي انساني كشور، بيشتر شده است.

نحوه اطلاع از آگهي‌هاي استخدامي 1400

تا اينجاي سال، فرصت‌هاي استخدام جديد خيلي زياد نبوده‌اند و صرفا بخشي از نيروهايي كه در سال گذشته كار خود را به دليل شرايطي كه در بالا به شما گفتيم، از دست داد بودند، به بازار كار باز گشته‌اند. با اين حال، در صورتي كه ۴ عامل مورد اشاره در بالا محقق شوند، احتمالا موج جديدي از توسعه‌ي كسب‌وكارها و جذب نيروي انساني، آغاز خواهد شد.

بررسي‌هاي آماري نشان مي‌دهد كه هر ساله تعداد كمتري از كارفرمايان، آگهي‌هاي شعلي خود را در كاريابي‌هاي حضوري زير نظر وزارت كار منتشر مي‌كنند و به همين دليل، هر ساله تعداد كمتري از كارجويان، براي پيدا كردن كار به مراكز كاريابي حضوري مي‌روند. تعداد زيادي از آمار مراجعه به مراكز كاريابي نيز به منظور دريافت نامه‌ي عدم كاريابي براي لغو تعهد آموزش رايگان به منظور دريافت اصل مدرك تحصيلي دانشگاهي است و واقعا با هدف پيدا كردن شغل نمي‌باشد.

روزانه تعداد زيادي آگهي استخدامي از طرف شركت‌هاي معتبر در پلتفرم جاب ويژن ثبت مي‌شوند. قطعا با آغاز موج قابل انتظار از نياز كسب‌وكارها به نيروي انساني، يكي از اولويت‌هاي اول سازمان‌ها براي انتشار آگهي شغلي، كاريابي اينترنتي جاب ويژن است.


شما مي‌توانيد با مراجعه به صفحهه‌ي «فرصت‌هاي شغلي» در سايت جاب ويژن و با استفاده از فيلترهاي متعددي كه در اين صفحه قرار گرفته است، آگهي‌هاي استخدام جديد ۱۴۰۰ را كه با شرايط شما بيشترين انطباق را دارند، پيدا كنيد و براي آن‌ها رزومه بفرستيد.

براي اينكه زودتر از ديگر كارجويان از هر آگهي شغلي كه در اين كاريابي آنلاين منتشر مي‌شود، با خبر شويد، مي‌توانيد در كانال تلگرامي جاب ويژن عضو شويد تا از جديدترين فرصت‌ها شغلي، مطلع شويد. همچنين، با استفاده از ربات جاب ويژن در تلگرام (jobvisionbot@)، جديدترين فرصت‌هاي شغلي كه بيشترين انطباق را با رزومه‌ي شما داشته باشند، به صورت روزانه، برايتان ارسال مي‌شوند.

به همين سادگي مي‌توانيد از جديدترين فرصت‌هاي شغلي كه در سال جديد منتشر مي‌شوند، اطلاع پيدا كنيد اما چگونه مي‌توانيد براي آن‌ها رزومه بفرستيد.

استخدام دولتي ۱۴۰۰

بعضي از دستگاه‌هاي دولتي در سال ۱۴۰۰ نياز به جذب نيروي انساني دارند. اين دستگاه‌ها براي اين كار، آزمون‌هاي استخدامي برگزار مي‌كنند و شما مي‌توانيد با شركت در اين آزمون‌ها و كسب امتيازات لازم وارد مرحله‌ي مصاحبه و گزينش شويد. البته آزمون‌هاي استخدام دولتي ۱۴۰۰ نيز همانند تمامي آزمون‌هاي دولتي در سال‌هاي گذشته، چندان بر اساس شايسته‌سالاري برگزار نمي‌شوند و در صورتي كه از سهيمه‌هاي خاص مثل سهيمه‌ي ايثارگري برخوردار نيستيد، به شما توصيه مي كنيم كه خيلي براي شاغل شدن روي اين آزمون‌ها حساب نكنيد و براي فرصت‌هاي شغلي در شركت‌هاي خصوصي رزومه بفرستيد.

استخدام بانك 1400

تعداد زيادي از بانك‌هاي كشور در سال ۱۴۰۰ نيازمند جذب نيروي انساني هستند. فرصت‌هاي شغلي متعددي مثل بانكدار، حسابدار، متصدي امور اداري، كارشناس حقوقي، مهندس فناوري اطلاعات و … در بانك‌ها وجود دارد. براي استخدام شدن در بانك‌ها بايد واجد شرايط آيين نامه‌ي استخدامي نظام بانكي كشور مصوب سال ۱۳۷۹ باشيد.

كار كردن در بانك، به ويژه به عنوان بانكدار، علاوه بر حقوق و مزاياي خوب و امكان برخورداري از تسهيلات بانكي مختلف، دشواري‌هاي خاص خودش را دارد و معمولا از كار بانكي به عنوان يكي از سخت‌ترين كارهاي جهان ياد مي‌شود.

جمع بندي

وضعيت استخدام در سال گذشته به دليل بحران كرونا و مشكلات اقتصادي حاصل از تحريم‌هاي اقتصادي، چندان خوب نبوده و حتي خيلي از كسب‌وكارها مجبور به تعديل نيرو شدند. در سال ۱۴۰۰ با انتظار ثبات يا حتي كاهش قيمت ارز و سازگاري كسب‌وكارها با بحران كرونا، بخشي از كساني كه شغل خود را در ۱۳۹۹ از دست داده بودند، دوباره مشغول به كار شدند اما همچنان فرصت‌هاي شغلي خيلي زياد نيستند.

براي پيدا كردن فرصت‌هاي كار و استخدام جديد ۱۴۰۰ مي‌توانيد در كاريابي اينترنتي جاب ويژن ثبت نام كنيد، رزومه بسازيد و براي فرصت‌هاي شغلي، رزومه بفرستيد. به ياد داشته باشيد كه پيش از امضاي قرارداد با كارفرما، حقوق و مزاياي قانوني خود مطالعه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.